Vad händer 2014?

Jag borde antagligen skrivit det här inlägget direkt efter nyårsafton, men eftersom jag är en upptagen person och inte haft någon inspiration eller motivation till att skriva förrän nu, så får det blir såhär. 
 
2013 var ett speciellt och spännande år i mitt liv. Mycket förändrades, både positivt och negativt. Oftast så ser man inte hur mycket ens liv förändras förrän man faktiskt tänker tillbaka. Jag känner ständigt att det händer för lite i mitt liv, inga förändringar, inget speciella händelser. För mig känns det som om jag levt på samma sätt i evigheter. Men sen så tänker man tillbaka, och så inser man genast hur mycket som faktiskt har ändrats. Både sin personliget, sitt liv och sättet man tänker på om saker. Jag har såklart utvecklats som människa under 2013. Jag fyllde 18 i slutet på 2012, vilket innebär en större förändring än att fylla 16 eller 17. 2013 har varit ett upptaget år för mig med blandade känslor, men det var även året som skapade en trygghet. Jag känner att jag har betydligt mer koll på framtiden och vad jag tänker om mitt liv. Den 24 april blev jag tillsammans med Jesper, vilket för mig innebar en stor förändring. Många av mina planer om framtiden försvann och ersattes av andra. Vissa saker blev mindre viktiga, medan andra blev betydligt viktigare. Det är lite skrämmande hur snabbt livet kan förändras, hur småsaker har så stor inverkan på våra liv utan att vi tänker på det. Det bästa är nog att bara låta det rulla på och se vad som händer. Jag har ingen aning om hur mitt liv kommer se ut 2014,2015 eller 2016. Jag har mina föreställningar, planer och drömmar men de är bara tillfälliga och de ändras i takt med att livet förändras. Jag kan aldrig veta. 
 
2014. Nytt år - nya möjligheter? Nej, nytt år innbär ingen magisk kraft som gör att du plötsligt får fler möjligheter än du haft innan. Nytt år betyder bara att vi byter ut en siffra och börjar om från januari. Jag tycker inte om nyårslöften. De hålls aldrig. Och vad finns det för mening med att lova något åt sig själv som ändå inte kommer hållas och varför göra det bara för att det är nytt år. Om du vill börja träna eller sluta röka, så gör det direkt, när som helst på året. Du behöver väl inget nytt åt för att klara av det bättre?
 
Jag brukar sätta upp mål för mig själv istället. Realitiska mål som jag faktiskt vill klara av. Oftast har dessa mål redan funnits innan ett nytt år börjat men det nya året ger mig en chans att sätta ett slutdatum. Jag har inte så många mål inför 2014. Minns att jag hade en lång lista inför 2012 och jag uppfyllde inte ens hälften. I år ska jag sätta några få, tydliga och rimliga mål istället. Det viktigaste är däremot att jag är lycklig och trivs med mitt liv.
 
Målen för 2014 är:
  • Komma in på Juristlinjen i Uppsala
  • Skaffa en lägenhet tillsammans med Jesper i Uppsala
  • Bli godkänd på sommarkurserna 
  • Fortsätta vara tränare och utveckla min tränarroll ytterliggare
Mål inom Cheerleadingen:
  • Kunna stilla salto
  • Kunna flickis-flickis
  • Kunna rondat flickis
  • Kunna toe-touch flickis
  • Kunna spagat på höger ben
  • Bli bättre som flyer
  • Klara av att göra bow n arrow
  • Klara av att göra spike

Tankar | |
Upp