The end of 2015

Nu är det bara ett fåtal timmar kvar av 2015. Det har minst sagt varit ett riktigt händelserikt år, bland annat har jag genomgått en graviditet och fått världens finaste dotter. Tänk om jag hade vetat det vid samma tidpunkt förra året? Några dagar innan jag plussade flyttade jag & Daniel in i vår egna lägenhet, en riktigt fin tvåa på 77 kvm. I juli var vi i Turkiet, vilket var riktigt mysigt. Under året har jag jobbat en hel del, jobbat med föreningen, engagerat mig politiskt osv. Jag är nöjd med 2015, även fast det är många saker jag saknat. 
 
Det jag har saknat mest är träningen. I början av året så satsade jag och Daniel väldigt mycket på träningen och vi hade precis kommit igång ordentligt när jag plussade. När man inte längre kan träna fullt ut och göra allting så tappar man lätt motivationen så därför blev det inte så mycket träning resten av året. Jag tränade ju mycket gymnastik och satsade mycket på min vighet och det är ju någonting som inte går att göra när man är gravid. Så ett av mina mål inför 2016 är att komma igång med träningen på riktigt igen och bli lika vig som jag var innan. Jag vill även hitta tillbaka till gymnastiken och utveckla mig ytterligare. 
 
Det är ingen idé att ge sig själv nyårslöften eller sätta för höga mål inför det nya året. När jag var yngre så gav jag inga nyårslöften, däremot satte jag alltid upp "mål" inför det nya året, mest för att motivera mig själv, men i år tänker jag inte sätta upp massa mål som jag kanske ändå inte hinner genomföra eller klara, utan istället ska jag ge mig själv realistiska mål för att göra det kommande året så roligt som möjligt. Jag ska till exempel satsa på att klara stilla salto inom träningen och som jag nämnde tidigare bli minst lika vig som jag var innan, jag ska även börja satsa på skådespeleriet igen och försöka hinna göra en del statist/filmroller. Jag ska klara mina kurser inom ekonomprogrammet, se min dotter utvecklas under sitt första levnadsår och ha så roligt jag bara kan tillsammans med Daniel. Det viktigaste för mig är inte vad jag gör utan att jag gör någonting. På nyårsafton 2016 vill jag kunna titta tillbaka på året och se att jag faktiskt åstadkommit någonting, att jag har utvecklats och bidragit med något meningsfullt. 
 
Lite av 2015 i bilder. Glöm inte följa mig på instagram @corneliacheer
 
 
 
 
 
Tankar, Vardag | |
Upp